Parola
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Explore a new world..
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 RPGen: de uitleg.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ayrin
Guild Master
Ayrin


Aantal berichten : 75
Exploration Points : 0
Registratiedatum : 16-10-09
Leeftijd : 27
Woonplaats : Groningen.

Character sheet
Leeftijd: 14 years.
Partner: A cookie ♥
Team: //

RPGen: de uitleg. Empty
BerichtOnderwerp: RPGen: de uitleg.   RPGen: de uitleg. Emptyzo okt 18, 2009 1:35 am

Juist, dit is wat iedere goede site moet hebben: een RPG uitleg. Ik zal zo kort en zo simpel mogelijk uitleggen hoe het moet Wink Al deze dingen maken het lezen van berichten prettiger.
We beginnen met iets simpels: Leestekens.

FOUT: Dinges liep door een gebied He andere dinges riep hij
GOED: Dinges liep door een gebied. "Hé, andere dinges!" riep hij.
Leestekens zijn: !?,." en nog vele anderen. Zonder deze tekens is je zin onduidelijk. Dit mag dan ook gemeld worden, omdat je er soms echt geen touw aan vast kan knopen...

Hoofdletters.

FOUT: dinges en andere dinges liepen door pokéland. dinges zei opeens: "kijk eens, andere dinges!"
GOED: Dinges en Andere Dinges liepen door Pokéland. Dinges zei opeens: "Kijk eens, Andere Dinges!"
namen [ook plaatsnamen!] zijn altijd met een hoofdletter. Ook de zin begin je altijd met een hoofdletter. Hoofdletters worden ook wel eens gebruikt als een personage iets schreeuwt.

RPG regels.
Er zijn bepaalde regels voor het RPGen, die iedereen wel volgt. Bijvoorbeeld:
- Je speelt in de verleden tijd.
FOUT: Dinges loopt tegen de deur aan.
GOED: Dinges liep tegen de deur aan.
- Je speelt in de derde persoon enkelvoud.
FOUT: Ik viel op mijn neus.
GOED: Mijn Personage viel op zijn neus.
- Wees origineel & maak je posts zo lang mogelijk.
FOUT: Dinges at een pannenkoek. "Wil je ook een?" vroeg hij aan Dodo.
GOED: Rustig genoot Dinges van zijn pannenkoek. Hij had nog nooit zo'n lekkere gehad! Hij zag dat Dodo er ook bij was gekomen, en keek haar grijnzend aan. "Ook een pannenkoek?" vroeg hij aan haar, en hij stak een poot met een pannenkoek erop uit.

Hopelijk maakt dit het duidelijk voor iedereen. Bedankt voor het lezen ^^

~Ayrin.~
Terug naar boven Ga naar beneden
 
RPGen: de uitleg.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Parola :: Algemeen :: Informatie :: Regels-
Ga naar: